vrijdag 23 december 2016

Mijn kijk op 2017 in platen/concerten en consorten …



Geen rangschikking. Gewoon een opsomming. Lists are fucking boring.

-Nick Cave & The Bad Seeds – Skeleton tree
-Metallica – Hardwired … to self-destruct
-Leonard Cohen  - You want it darker
-De Mens – Nooit genoeg
-Het zesde metaal  - Calais
-Bölzer – Hero
-Gojira – Magma
-Agoraphobic Nosebleed – Arc
-Neurosis – Fires within fires
-Dinosaur Jr. – Give a glimpse of what you are not
-Deftones – Gore
-Oathbreaker –  Rheia
-Tricky – Skilled Mechanics (hamburger deluxe)
-PJ Harvey – The Hope six demolition project
-Wormrot –  Voices



Nog fijne plaatjes gehoord van: Anthrax, Iggy Pop, Radiohead, David Bowie, Perfume Genius, Whispering Sons, Magrudergrind, Nails, Kosmokrator, Alcest, Vektor, Sodom, Katatonia, Ihsahn en Maurits Pauwels

Beste gigs van het jaar : The Darkness (Vooruit), Slayer (Lokerse), PJ Harvey (Vorst), Napalm Death (Magasin 4), De Mens (Dendermonde/Oosterzele), Anthrax (Alcatraz), Perfume Genius (Gent Jazz), Alice Cooper (Koninklijk Circus), Tricky (AB), Deafheaven (AB), Elvis Costello & The Imposters (Zottegem)

Ook u was erg fijn dit jaar: mijn lief, Alex Agnew en Sander D’Hondt

Doommetalbands van de eeuw: Yob en Worship



Correctie van het jaar: ongenuanceerde ik moet bekennen: niet iedere gast op een festivalweide met een t-shirt van The Beatles kent hun muziek niet … indien oud en grijs en bebaard kunnen ze meestal zelfs “The fool on the hill” mee-neurieën …

Genrecomeback van het jaar: Punk! Met dank aan Cocaïne Piss … niet de allerorigineelste band die ik ooit hoorde maar zo denk ik weer es met plezier terug aan Dead Kennedys, Hüsker Dü, Fugazi, Descendents en consorten … Mijn kijk op 2017 in platen/concerten en consorten …




Geen opmerkingen:

Een reactie posten