Ziehier een volledig willekeurig lijstje van de “beste”, nu
ja, leukste, warmste, aangenaamste, hardste, ruigste, zachtste en verrassendste
platen die ik het afgelopen jaar hoorde.
Ik heb ze zeker niet allemaal gekocht omdat ik daar a) geen zin in had, b) ik
er het geld niet voor heb, c) ik dit jaar hoe dan veel en veel teveel cd’s heb
gekocht en het d) allemaal geen zin heeft … cd’s kopen dan toch … het is
natuurlijk wel leuk en het trekt je wel es uit een dipje om de nieuwe van
Bloodbath te kussen en aan de laatste Primordial te snuffelen maar toch … i
have my doubts of kopen en kopen ons waarlijk gelukkig maakt …
Alléé, komaan, genoeg geleuterd! Here we go:
1) Over
kill – White devil armory
2) Morbus Chron – Sweven
3) Cretin – Stranger (verpletterende grindcore met op zang
een vrouw die vroeger een man was! Echt waar!)
4) Obituary – Inked in blood
5) Soulburn – The suffocating darkness (ademt de oude Bathorysfeer uit)
6) Primordial – Where greater men have fallen (misschien wel
de plaat van het jaar)
7) Godflesh
– A world lit only by fire (de masters of industrial are back)
9) Aphex Twin – Syro (nog een wonderkind dat terug is)
10) Beck –
Morning phase
11)
Bloodbath – Grand morbid funeral
12) Revocation
– Deathless
13) Swans –
To be kind
14) Triptykon – Melana chasmata
15) Todd Terje – It’s album time (zeker es uittsjekken, erg
verrassend!)
16) Judas
Priest – Redeemer of souls (you are never too old to rock)
17) Leonard
Cohen – Live in Dublin
18) Beyond
Creation – Earthborn evolution
19)
Noneuclid –Metatheosis
20) Bob
Dylan – Basement tapes, volume 11
En nu nog ff plaats maken voor de twee stinkers van het jaar
al is “stinker” een relatief begrip! Waarschijnlijk zijn beide stinkers zelfs
erg goed voor vele mensen en puur objectief bekeken misschien zelfs voor mij.
Maar in de subjectieve ervaring die muziek toch wel is, zijn deze beide
zilveren schijfjes voor mij gewoon “Jingle
bells, jingle bells, BORING ALL THE WAY” …
-Opeth – Pale (eigenlijk een erg goede seventies symfonische
rockplaat maar niks “progressiefs” aan en do-de-lek saai)
-Morrissey – World piece is none of your business (alweer
niet echt slecht maar van Mozz
verwacht ik gewoon meer en deze plaat … pfieeeeuw, soms is een mens gewoon
uitgezongen al overdrijf ik nu gewoon om over te komen)
En nu buiten! Ga plaatjes beluisteren of doe iets nuttigs
met uw leven! NU! Het is nooit te laat!
Geen opmerkingen:
Een reactie posten